Tagged Under:

GAMBAR~Cina Malaysia mengamuk enjin Proton tercabut.

  • Share The Gag
  • Sebuah laman Facebook politik milik DAP mempersoalkan keupayaan kereta Proton Preve yang dilihat tidak setanding dengan harganya yang mahal.

    This is not the first time we've come across a Preve breaking into parts in an accident and this will not be the last. Yet, as the new advisor to Proton, Mahathir wants Proton cars to be sold at higher prices!



    Note: Admin is told that there was no accident! The car simply broke apart! Can anybody who witnessed this incident verify this?

    Update: From a feedback privately: what i found is the owner is using phone while full throttle and them bang on the tree and the engine lantai. a pillar still intact.owner still alive




    Menurutnya, pemilik Proton Preve pada ketika itu sedang bertelefon ketika memandu dalam kelajuan tinggi. Akibatnya, kereta yang dipandunya itu terbabas dan melanggar pokok di tepi jalan.

    Hasilnya, enjin Proton Preve tercampak keluar, namun pemandunya selamat.

    Sebelum ini kita pernah melihat enjin kereta model yang sama pernah tercabut dari casisnya (tahun lalu). 


    Ianya direka untuk tujuan keselamatan yang melindungi pemandu dan penumpang di bahagian hadapan.

    Namun ada suara sumbang mempertikaikan perkara itu kononnya tidak mencapai piawaian standard kereta antarabangsa dan sekali gus tidak setanding dengan harga jualannya di pasaran tempatan.

    Rata-rata yang mempertikaikan itu adalah pengguna Facebook berbangsa cina. (Ini realiti bukannya racist!)

    Yang menjadi persoalan penulis ialah, mengapa insiden enjin tercabut dari kereta model baru Proton ini dianggap tidak bagus? Sedangkan ia berupaya menyelamatkan nyawa pemandu dan penumpang hadapan dari mengalami kecederaan seperti patah tangan, kaki, leher etc dan paling utamanya mengelakkan nyawa mereka melayang begitu sahaja.

    Golongan-golongan yang anti Proton ini terlalu memandang rendah dengan kereta buatan Malaysia ini dan setiap kali berlakunya kemalangan yang melibatkan kereta Proton, pasti ada saja hujah, fakta dan analisa yang dikeluarkan oleh mereka yang entah dari mana sumber atau ajaran sesat mana yang mereka perolehi.





    0 comments:

    Post a Comment