Tagged Under:

GAMBAR~Aksi awek cun Melayu DAP,Ustaz PAS pun suka.

  • Share The Gag

  • Susulan DAP meletakkan calon Melayu, Dyana Sofya di PRK Teluk Intan, tempo suasana di sini menjadi sedikit kontroversi apabila perjuangan yang cuba di bawa calon Melayu tersebut mula dipersoal.

    Ini kerana beberapa isu sebelum ini yang melibatkan beberapa pemimpin tertinggi DAP yang bersikap rasis terhadap Melayu dijangka akan digunakan sebagai modal bagi kem UMNO di PRK Teluk Intan.

    Melihat kepada keadaan itu, Datuk Dr Mujahid Yusof selaku pengarah operasi pilihan raya kecil (PRK) Bukit Gelugor baru-baru ini telah mengeluarkan satu kenyataan akhbar berupa 'amanat' untuk penduduk Melayu di kawasan Teluk Intan.

    Dalam kenyataannya itu beliau menggesa masyarakat Melayu di Teluk Intan mengambil contoh semangat setiakawan dari pengundi Bukti Gelugor pada PRK baru-baru ini dimana Mujahid mendakwa  bahawa pengundi di Bukit Gelugor masih setia bersama DAP walaupun pelbagai fitnah dilemparkan.

    "PRK ini (Bukit Gelugor) penting untuk PR kerana kita boleh membuat satu kayu pengukur kepada keberkesanan dasar DAP khususnya kepada pengundi Melayu.Secara peribadi saya melihat momokan ke atas DAP tidak banyak mempengaruhi Melayu di sini" ujar beliau.-(Selanjutnya)

    0 comments:

    Post a Comment